Vanliga frågor - FAQ - Kontorsstädning

Ja, samma städare kommer varje gång. Vi utbildar även vikarier som hoppas in vid sjukdom.

Ja, vi har kollektivavtal genom Almega.

Ja, vi är medlemmar av Svenskt Näringsliv och Almega.

Ja, vi har företagsförsäkring genom Svedea som täcker skador.

Ja, vi använder plattformen Tengella där vi hanterar avvikelser och löser problem.

Ja, vi inventerar förråd, lägger interna beställningar och levererar och packar in förbrukningsmaterialet. Vi tar fullt ansvar för hela kedjan gällande det förbrukningsmaterial vi köper in.

Ja, dörrmattor, förbrukningsmaterial, kärl för returpapper, hämtning av grovsopor, storstädning, fönsterputsning och flyttstädning. Har du en förfrågan om annan tjänst är du välkommen att fråga.

Ja, alla nya städare får en introduktionsutbildning när de anställs där de får lära sig hur en Gnistra-leverans ser ut. De får lära sig våra säkerhetsrutiner inklusive nyckelhantering och kodhantering.

Ja, alla våra medarbetare har undertecknat avtal om tystnadsplikt. Många av våra högsäkerhetskunder har även dessutom krav på att städaren undertecknar deras eget avtal om tystnadsplikt.

Nej, vi har inte svenska som krav. Däremot har vi krav på en god engelska i tal och skrift. Flertalet av våra städare har en Universitetsutbildning och kommunicerar mycket väl med kunderna.

Ja, det går att flytta städningen till morgonen efter om ni har event på kontoret under den tiden som städningen vanligen utförs. Vi är smidiga och responsiva att arbeta och vi anpassar oss efter kundens behov.

Kundnycklarna förvaras i ett elektroniskt kassaskåp i vår nyckeldepå.

Ja, alla nyckelhändelser loggas elektroniskt vårt nyckelsystem. Det gör att vi vet vilken städare som har ansvar för vilken nyckel.

Ja, vi har en lösning där städaren loggar in och ut på städobjektet. Det gör att vi har full transparens gällande att städaren har varit på plats under överenskommen tid.

Tryck på den röda knappen nedan för att fylla i vårt formulär så återkommer vi inom kort till dig. Du kan även skicka en epost till info@gnistrastad.se

Gnistra Städ fakturerar ett fast pris per månad. Vi räknar vanligen med 320 kr/timme, antal timmar per städtillfälle, gånger 4,3 veckor per månad. Med Gnistra Städ får du e städleverantör som är medlem av Almega, som har kollektivavtal, som utför löpande kvalitetskontroller. Du får det du betalar för. 

Gnistra Städ har 100% leveranssäkerhet av vår kontorsstädning som standard. Detta är möjlig tack vare fantastiska välutbildade, meriterade medarbetare,  utbildade vikarier och ett ledningssystem i världsklass. Tack vare att vi tar hand om varandra, att vi arbetar på kvällen/natten och arbetar i team kan vi leverera oavsett vad du som kund hittar på. Har ni ett stort kundevent kan vi göra ett undantag och komma på morgonen och städa.

Scroll to top