vanliga frÄgor

Vanliga frĂ„gor – FAQ – KontorsstĂ€dning

1. Hur lÄng uppsÀgningstid har ni pÄ era avtal?

Gnistra StÀd har en mÄnads uppsÀgningstid.

2. Kommer samma stÀdare varje gÄng?

Ja, samma stÀdare kommer varje gÄng. Vi utbildar Àven vikarier som hoppar in vid sjukdom.

3. Har ni kollektivavtal?

Ja, vi har kollektivavtal genom Almega.

4. Är ni medlemmar av en arbetsgivarorganisation?

Ja, vi Àr medlemmar av Svenskt NÀringsliv och Almega.

5. Exempel pÄ andra vanliga frÄgor Àr om vi har en företagsförsÀkring.

Ja, vi har företagsförsÀkring genom Svedea som tÀcker skador.

6. Vad hÀnder om nÄgot gÄr rÄkar gÄ sönder?

Gnistra har som sagt företagsförsÀkring som tÀcker större skador. GÄr nÄgot mindre sönder som ett glas eller en glaskanna ersÀtter vi den inom en vecka, oftast inom ett dygn.

7. Har ni ett digitalt ledningssytem?

Ja, vi har ett digitalt ledningssystem för verksamheten frÄn Tengella dÀr vi hanterar avvikelser och löser kundernas problem.

8. SÀljer ni förbrukningsmaterial?

Ja, vi inventerar förrÄd, lÀgger interna bestÀllningar och levererar och packar in förbrukningsmaterialet. Vi tar fullt ansvar för hela kedjan gÀllande det förbrukningsmaterial vi köper in.

9. Levererar ni extratjÀnster?

Ja, dörrmattor, förbrukningsmaterial, kÀrl för returpapper, hÀmtning av grovsopor, storstÀdning, fönsterputsning och flyttstÀdning. Har du en förfrÄgan om annan tjÀnst Àr du vÀlkommen att frÄga.

10. Är era stĂ€dare utbildade?

Ja, alla nya stÀdare fÄr en introduktionsutbildning nÀr de anstÀlls dÀr de fÄr lÀra sig hur en Gnistra-leverans ser ut. De fÄr lÀra sig vÄra sÀkerhetsrutiner inklusive nyckelhantering och hantering av koder. VÄra stÀdare fÄr Àven lÀra sig materiallÀra och kunskap om kemikalierna vi anvÀnder.

11. Har era stÀdare avtal om tystnadsplikt?

Ja, alla vÄra medarbetare har undertecknat avtal om tystnadsplikt. MÄnga av vÄra högsÀkerhetskunder har Àven dessutom krav pÄ att stÀdaren undertecknar deras eget avtal om tystnadsplikt.

12. Kan era stÀdare svenska?

Nej, vi har inte svenska som krav. DÀremot har vi krav pÄ en god engelska i tal och skrift. Flertalet av vÄra stÀdare har en Universitetsutbildning och kommunicerar mycket vÀl med kunderna.

13. Om vi har ett event, kan vi flytta stÀdningen till senare pÄ kvÀllen?

Ja, det gÄr att flytta stÀdningen till morgonen efter om ni har event pÄ kontoret under den tiden som stÀdningen vanligen utförs. Vi Àr smidiga och responsiva att arbeta och vi anpassar oss efter kundens behov.

14. Hur förvarar ni kontorsnycklarna?

Kundnycklarna förvaras i ett elektroniskt kassaskÄp i vÄr nyckeldepÄ.

15. Har ni spÄrbarhet i er nyckelhantering?

Ja, alla nyckelhÀndelser loggas elektroniskt vÄrt nyckelsystem. Det gör att vi har en elektronisk logg pÄ vilken stÀdare som har ansvar för vilken nyckel.

16. Har ni inloggning och utloggning pÄ stÀdobjekten?

Ja, vi har en lösning dÀr stÀdaren loggar in och ut pÄ stÀdobjektet. Det gör att vi har full transparens gÀllande att stÀdaren har varit pÄ plats under överenskommen tid.

17. Hur gör jag om jag vill begÀra offert?

Tryck pÄ knappen nedan för att fylla i vÄrt formulÀr sÄ Äterkommer vi inom kort till dig. Du kan Àven skicka e-post till info@gnistrastad.se

18. Hur mycket kostar kontorsstÀdning?

Gnistra StĂ€d fakturerar ett fast pris per mĂ„nad. Vi rĂ€knar vanligen med 320 kr/timme, antal timmar per stĂ€dtillfĂ€lle, gĂ„nger 4,3 veckor per mĂ„nad. Med Gnistra StĂ€d fĂ„r du en stĂ€dleverantör som Ă€r medlem av Almega, som har kollektivavtal, som utför löpande kvalitetskontroller. Du fĂ„r det du betalar för. 

19. Hur garanterar ni leverans av tjÀnsten?

Gnistra StÀd lÀmnar 100% garanti för att vÄr kontorsstÀdning alltid blir levereras som standard. Vi Àr övertygade om vÄr fullstÀndiga leveranssÀkerhet. Detta Àr möjlig tack vare fantastiska vÀlutbildade, meriterade medarbetare, utbildade vikarier och ett ledningssystem i vÀrldsklass. Tack vare att vi tar hand om varandra, att vi arbetar pÄ kvÀllen/natten och att vi arbetar i team kan vi leverera oavsett vad du som kund hittar pÄ. Har ni ett stort kundevent kan vi göra ett undantag och komma pÄ morgonen och stÀda.

20. Andra vanliga frÄgor Àr om vi arbetar digitalt.

Gnistra stÀd strÀvar efter att digitalisera samtliga delar av verksamheten. Köpprocessen, signering av kontrakt, offerter, avvikelsehantering, materialbestÀllningar. Ja, de allra flesta delarna av administrationen har vi redan digitaliserat. Det personliga mötet och mellanmÀnskliga relationer gÄr inte att digitalisera. Vi tror inte pÄ att bli 100% teknokrater, utan vi vill vÀrna om relationerna och det personliga i att driva företag. SÄ lÀnge som kundupplevelse blir bÀttre av att digitalisera nÄgot ska detta digitaliseras

21. Vad ingÄr i kontorsstÀdning?

I den löpande kontorsstÀdningen som utförs av oss pÄ Gnistra stÀd ingÄr sedvanliga stÀdmoment. Följ lÀnken för att ta del av en fullstÀndig arbetsbeskrivning. SjÀlvklart kan kunden lÀgga till och ta bort moment efter eget tycke och smak.

Vad ingÄr i kontorsstÀdning?