Vanliga frågor – FAQ – Kontorsstädning

Vanliga frågor – FAQ – Kontorsstädning

1. Hur lång uppsägningstid har ni på era avtal?

Gnistra Städ har en månads uppsägningstid.

2. Kommer samma städare varje gång?

Ja, samma städare kommer varje gång. Vi utbildar även vikarier som hoppar in vid sjukdom.

3. Har ni kollektivavtal?

Ja, vi har kollektivavtal genom Almega.

4. Är ni medlemmar av en arbetsgivarorganisation?

Ja, vi är medlemmar av Svenskt Näringsliv och Almega.

5. Exempel på andra vanliga frågor är om vi har en företagsförsäkring.

Ja, vi har företagsförsäkring genom Svedea som täcker skador.

6. Vad händer om något går råkar gå sönder?

Gnistra har som sagt företagsförsäkring som täcker större skador. Går något mindre sönder som ett glas eller en glaskanna ersätter vi den inom en vecka, oftast inom ett dygn.

7. Har ni ett digitalt ledningssytem?

Ja, vi har ett digitalt ledningssystem för verksamheten från Tengella där vi hanterar avvikelser och löser kundernas problem.

8. Säljer ni förbrukningsmaterial?

Ja, vi inventerar förråd, lägger interna beställningar och levererar och packar in förbrukningsmaterialet. Vi tar fullt ansvar för hela kedjan gällande det förbrukningsmaterial vi köper in.

9. Levererar ni extratjänster?

Ja, dörrmattor, förbrukningsmaterial, kärl för returpapper, hämtning av grovsopor, storstädning, fönsterputsning och flyttstädning. Har du en förfrågan om annan tjänst är du välkommen att fråga.

10. Är era städare utbildade?

Ja, alla nya städare får en introduktionsutbildning när de anställs där de får lära sig hur en Gnistra-leverans ser ut. De får lära sig våra säkerhetsrutiner inklusive nyckelhantering och hantering av koder. Våra städare får även lära sig materiallära och kunskap om kemikalierna vi använder.

11. Har era städare avtal om tystnadsplikt?

Ja, alla våra medarbetare har undertecknat avtal om tystnadsplikt. Många av våra högsäkerhetskunder har även dessutom krav på att städaren undertecknar deras eget avtal om tystnadsplikt.

12. Kan era städare svenska?

Nej, vi har inte svenska som krav. Däremot har vi krav på en god engelska i tal och skrift. Flertalet av våra städare har en Universitetsutbildning och kommunicerar mycket väl med kunderna.

13. Om vi har ett event, kan vi flytta städningen till senare på kvällen?

Ja, det går att flytta städningen till morgonen efter om ni har event på kontoret under den tiden som städningen vanligen utförs. Vi är smidiga och responsiva att arbeta och vi anpassar oss efter kundens behov.

14. Hur förvarar ni kontorsnycklarna?

Kundnycklarna förvaras i ett elektroniskt kassaskåp i vår nyckeldepå.

15. Har ni spårbarhet i er nyckelhantering?

Ja, alla nyckelhändelser loggas elektroniskt vårt nyckelsystem. Det gör att vi har en elektronisk logg på vilken städare som har ansvar för vilken nyckel.

16. Har ni inloggning och utloggning på städobjekten?

Ja, vi har en lösning där städaren loggar in och ut på städobjektet. Det gör att vi har full transparens gällande att städaren har varit på plats under överenskommen tid.

17. Hur gör jag om jag vill begära offert?

Tryck på knappen nedan för att fylla i vårt formulär så återkommer vi inom kort till dig. Du kan även skicka e-post till info@gnistrastad.se

18. Hur mycket kostar kontorsstädning?

Gnistra Städ fakturerar ett fast pris per månad. Vi räknar vanligen med 320 kr/timme, antal timmar per städtillfälle, gånger 4,3 veckor per månad. Med Gnistra Städ får du en städleverantör som är medlem av Almega, som har kollektivavtal, som utför löpande kvalitetskontroller. Du får det du betalar för.

19. Hur garanterar ni leverans av tjänsten?

Gnistra Städ lämnar 100% garanti för att vår kontorsstädning alltid blir levereras som standard. Vi är övertygade om vår fullständiga leveranssäkerhet. Detta är möjlig tack vare fantastiska välutbildade, meriterade medarbetare, utbildade vikarier och ett ledningssystem i världsklass. Tack vare att vi tar hand om varandra, att vi arbetar på kvällen/natten och att vi arbetar i team kan vi leverera oavsett vad du som kund hittar på. Har ni ett stort kundevent kan vi göra ett undantag och komma på morgonen och städa.

20. Andra vanliga frågor är om vi arbetar digitalt.

Gnistra städ strävar efter att digitalisera samtliga delar av verksamheten. Köpprocessen, signering av kontrakt, offerter, avvikelsehantering, materialbeställningar. Ja, de allra flesta delarna av administrationen har vi redan digitaliserat. Det personliga mötet och mellanmänskliga relationer går inte att digitalisera. Vi tror inte på att bli 100% teknokrater, utan vi vill värna om relationerna och det personliga i att driva företag. Så länge som kundupplevelse blir bättre av att digitalisera något ska detta digitaliseras

21. Vad ingår i kontorsstädning?

I den löpande kontorsstädningen som utförs av oss på Gnistra städ ingår sedvanliga städmoment. Följ länken för att ta del av en fullständig arbetsbeskrivning. Självklart kan kunden lägga till och ta bort moment efter eget tycke och smak.

Vad ingår i kontorsstädning?